10 Startups That'll Change The שליחויות Industry For The Better

מה משמעות הרכב בשירותי שליחויות? כיצד בוחרים את הרכב המתאים לכל שירות? באיזה אופן סוג הרכב הנבחר משפיע על הלקוחות?

שליחויות מיושמות בידי זנים נפרדים של רכבים. הסיבה לכך קשורה להבדלים בקרב כלי הרכב עצמם ולאופן שבו מסתדר לגייס אותם לטובת מסירת השירותים לקהל היעד והלקוחות. כלומר ואולי תרתי דסתרי מפני מה שנהוג לחשוב, בשום פנים ואפן לא כל השירותים בעניין הנ"ל ניתנים בידי כלי רכב דו-גלגליים וזאת משיקולים נפרדים. כך לדוגמה רכב דו-גלגלי למשל אופנוע וקטנוע לא מתאים כאשר רוצים למסור חבילות גדולות, כמו כן שבתקופות מסוימות של השנה ובעונת החורף הוא כמעט ולא נוגע בדבר.

 

סוגי כלי רכב לשליחויות

 

האלטרנטיבה להשתמשות בכלי רכב דו גלגלי הינו כלי רכב מוטורי שמוקדש להחזיק נוסעים וגם כבודה. פה מסופר בד"כ על מכונית סטנדרטית עם מוטור בעירה פנימית, 4 גלגלים ופוטנציה להחזיק עד חמש עשרה נוסעים או משא של עד אלף ק"ג. לצורך השוואה, בשירותים מנהלים מסובכים של שליחת משאות חברת שליחויות משפטיות רבי עוצמה משתמשים במשאיות וטנדרים.

 

סווג רכב ראוי בעבור שליחויות

 

את כלי הרכב הנכון בוררים עפ"י סוג המטען שאותו חושקים למסור. כל עוד מדובר בשליחויות אלמנטריות עם משא קטן, אפשר להסתפק בכלי רכב דו גלגלי כמו קטנוע ואופנוע. לכלי רכב דו גלגלי מצוים פלוסים מובהקים מפרספקטיבה של ניידות, זמינות ובהולות - ובסיועו מתאפשר ג"כ להתגבר על עמס בדרכים ועל פקקים. בעוד, בשליחויות עדיונות של משאות כבדים אין מנוס אלא להפעיל טנדרים, משאיות או לא פחות מאשר מכונית עם תא מטען מסיבי.

 

התאמת כלי הרכב לזן השירות

 

התפקיד של אנשי המקצוע בתחום המשלוח הוא לבחור את הרכב הראוי על-פי סוג השליחות. למעשה, זה אומר שרצוי לוודא מהי ממד ומשקל החבילה, מה דרישות לשכת הרישוי מזוית של השימוש ברכבים ספציפים לעומת כלי רכב אחרים ומהי רמת המהירות הנדרשת בידי הקונים. את כלי הרכב מתאימים לזן השירות ג"כ בהתאם לעלותו, כי השימוש במכונית או בטנדר לדוגמה מייקר את השוי לעומת השימוש בכלי רכב דו-גלגלי רגיל כמו אופנוע וקטנוע.

 

חניכת נהגים ע"פ זני רכבים

 

פן נבדל ממש של בחירת רכבים לשליחויות רלוונטי להכשרת נהגים. הרישוי לרכבים דו-גלגלי מובדל במהותו מהרישיון המבוקש על פי הדין לכלי רכב גדול ולמשאית במשקל של עד או מעל חמש עשרה טון. לכל דרגת רישיון הכשרה אחרת והתפקיד של חברת שליחויות הוא לגייס פועלים מתאימים עם הסמכה בתוקף.

 

רושם הרכבים כלפי הקליינטים

 

בסופו של דבר, לכלי רכב שבהם עושים שימוש השלכה על הלקוחות. חברת שליחויות מתורגלת עם צי רכבים מגוון תגיע ליעודה בזריזות ותבטיח קליינטים שבעי נחת. הזו גם כן החברה שבה כדאי לבחור באם חפצים לתזמן שליחויות לבני אדם פרטיים, חברות או מוסדות - ולחמוק מסיכונים לא נחוצים על פני רקע חוסר נגישות של כלי הרכב.